^ MARI FOLLOW ^

SUDOKU...

perghhhh..lamanyer tak update blog..rindu pulak nak menulis..huhu..

entry kalini nak citer pasal sUdOku...pernah main soduku???sape ada hobi sama ngan aku??sila angkat tangan..heheheheh..NI LA DIE, CONTOH SUDOKU YG DAH BERJAYA DISELESAIKAN...>>>>



tapi hobi aku ni, datang time pregnant aje.asal aku pregnat aje mesti main soduku...asal soduku aje mesti aku pregnant..hohoho...mmg betul pun, asal aku pregnant mesti  game ni aku tak pernah lupa..tak tahu knp, habit kot..serius best main game soduku nih..tak jemu2 aku ngan nombor yerk.dahla kerja berkaitan dengan akaun/ duit2 ni.. lagi nak main benda yg ada nombor..takde benda lain ke..hehehhe...tp nombor ekor aku tak suke yerk..HARAM OK..

sudoku ni game yg boleh mencabar minda..kalau tak berfikir, mmg tak selesai punya la..kadang2 gosh, 1 kerja tak menjadi dek melayan kan game tu..selagi tak settle selagi tu la nak hadap..rumah mcm tongkang pecah pun dibiarkan sebegitu rope..hahahahha...nanti suami yg kemas(blh tak???)

org kata game ni bagus lagi2 time pregnant...blh merangsang otak baby kita sekali..untung2 esok kuar, terus rajin berfikir..lagipun game  ni memerlukan tumpuan /fokus yg tepat..salah 1 nombor, habis semua tak menjadi..time tu, rasa nak hempuk aje buku kat kepala.....masa aku mengandungkan aqil dulu pun, aku main game ni..sentiasa ada dlm beg.resultnya, aqil tu aktif berfikir.habis semua die blh jadikan permainan & cpt pickup apa yg kitorang ajar.alhamdullillah..cuma die kurang matang sikit cam mama die..sob3...

konsep>>> setiap column & setiap row WAJIB ada no 1-9..kalau ada nombor yg terdouble, mmg sah2 la salah..dan dlm column kecik2 (3x3) tu pun WAJIB ada no 1-9..so yg mane dah ada no tu kena la cari no lain pulak..dari situla yg dikatakan mencabar minda...ngeh3..

hokey, selamat mencuba... lets twister your brain!!!!..huhuhu.gud luck uolssss!!!!






SUKA?? CLICK LIKE OK

No comments:

Post a Comment