^ MARI FOLLOW ^

RAYA 2012


yeayyyyy..alhamdulillah...akhirnya raya juga kita..setelah sebulan aku menempuh bulan ramadan yg penuh dengan cubaan, dpt juga aku habiskan sebulan berpuasa tahun ini(saje je aku besarkan font.ngee)..aku syukur2 sangat, sbb tak payah nak fikir untuk ganti puasa..yela, bayangkan kalau aku tinggal haritu, mesti aku tak dpt nak ganti tahun ni.perut makin besar, makin byk nak makan.makan tuk berdua la katakan.. dah tentu nak byar fidyah..pastu nak kena forward ganti puasa tahun depan...uhhhhh mengenangkan perkara2 tu la ku gagahkan juga berpuasa penuh tahun ni.. walaupun ada ketikanya aku rasa nak pengsan....

tahun ni beraya di rumah mertua....tak byk perkara yg aku boleh tolong..aku byk tolong tengok aje...ape blh aku  buat..nak angkat kepala pun tak mampu..mintak ampun ye mak mertua ku dan adikberadik ipar duai ku..huhuhu... disebabkan kg ku sendiri dan kg mentua ku dekat (alaaa, minyak keta pun tak sempat nak turun, dah sampai), maka aku blh lari2 ke rumah mak aku sendiri..berehat2 seketika...heheheheh..

dlm family aku pun tiga2 anak pempuan mak& ayah aku pun mengandung.kakak ipar aku yg rajin tu pulak bersalin time2 raya ni.dah tentu la tak balik kg kitorang..so,mmg takde persiapan sangat la kan..nak harapkan para suami tuk buat kerja, mmg tak la kot..diorang melepak aje kat luar umah.sambil merokok + berborak + melepak kedai mamak..cesssss... mmg tak blh harap betul..haishhhh...kesian kat mak aku kan...(thn dpn mak nak dpt cucu 4)..sure lagi sibuk..nampaknye kena upah bibik la camni..

walaupun raya tahun ni raya yg paling pasif aku rasakan, tapi aku tetap rasa seronok sebab >

1. bangga dpt puasa penuh...hahahhah

2. ramai org ucapkan tahniah kat aku.. :-)

3. byk masa dok kat kg sendiri berbanding kg suami aku..(tak baik aku kan)

4. sharing pasal pregnancy ngan adikberadik sendiri..masing2 kemabukan yg pelik2..huhu

5. pergi beraya sambil usha pelam muda umah org..giler kan..

6. Aqil dah faham ape itu raya..die tahu nak beraya & collect duit raya..haisshh..(mama tak ajar camtu yerk)

sebelum abiskan entry ni, ape kata kita layan dulu antara gambar2 yg ada.
 suami terchenta, aqil dan aku.. :-)

 inila ibu2 mengandung family aku. kakak(7month), adik aku & aku (bln 4 thn dpn)

aqil tak sabo2 nak salam tokwannya.dah faham duit raya la katakan..sblh tu musuh ketat die..huhu

sambil beraya, smbil usha pelam umah org (tu suami adik aku)

ni la family aku.tak cukup korum, abg tak blk.bini die bersalin ank ke 6.hehe

 family mertua aku..lagi ramai..berderet anak sedara aku..hohoho

so okla kot citer pasal raya...kita jumpe next entry...thanks for reading uolsss...

-ilham




SUKA?? CLICK LIKE OK

No comments:

Post a Comment