^ MARI FOLLOW ^

toy museum penang


wowowowo, largest in d world tu toy meseum ni..jgn tak tahu ye kat penang ada muzium mainan yang terbesar di dunia...suprise gak aku dibuatnya bila sampai sana....alaaa nak g sini senang aje..tepi jalan aje...disebabkan ktorng stay kat hard rock hotel penang tu, so tak smpai 10 min dah sampai dah..

location>JALAN TANJUNG BUNGAH..BETUL2 KAT DEPAN COPTHORNE ORCHID HOTEL..

 Coordinates: 5°27'57"N   100°17'30"E..senang..abis citer.suruh aje die cari..i follow kata salih yacob

fees >Adult : RM10 ; Children : RM6 (bwah 3thn free je...i like)

Open daily from 9:00 am to 9:00 pm including weekends and Public Holidays.

my son was so excited bile sampai sini.. ayat pertama yg kuar dari mulut die "waaaahhhhhh, gilerrrr la"..(dlm hatiku terdetik jgn la die mintak nak bwak balik mainan tu.klu die suruh beli, mmpus la aku)..dahla ada beribu koleksi karektor katun ada kat sini..ok, jom kita tengok ape yg ada...mari kita explore ini museum..

sampai ternganga mulut anak aku.byk sgt mainan.

bingung !! nk tgk yg mana 1 ni..
 ni yg versi kecik2 ye..kalau camni kat umah, dah bertaburan.

 
die dah start peluk dah... huhu... dari berdiri smpai dah mgcangkung anak aku..adoiiii

 faveret aqil..power rangers & toy story

 ouchhh..my heroes...ooo jack.. oh batman..

papa aqil pun nak jugak..hahahah..

hohoho..lama giler kitorang kat dlm tu.suara anak aku aje dengar.jerit itu, jerit ni.ngairah beno die dpt tgk mainan byk2 camtu.best gakla tmpt ni kalau tuk budak2..cuma aku rsa, owner die patut buat mentenance la bangunan tu.sbb cam tak berapa nak gah..segah namanya 'terbesar di dunia'.lantai pun tak berjubin, atas pun tak besyiling..kalau tmpat ni nampak gah, mesti tourist yg tengok pun teruja.sessssuai dengan namanya..(pndai2 aje aku complain itu ini)..bkn ape, tuk naikkan nama negara gak kan..sape yg untung, die jugak kan.huhuhu.. cess membebel lak aku... :-P ngeeeeee.....

walaupun kitorang dah kuar dari tmpt tu, tp anak aku still tak mo balik..tengok ni>>
 
blh pulak ank aku buat mata juling camni..mesti die blink2 tengok mainan kt dlm museum tu..haish.
tula aku ckp, budak2 mmg suka la tempat2 camni..parents lak boring nak pujuk balik..

kan dah ckp..tak mo balik punya..sesi pujuk memujuk terpksa dijalankan yea..


 akhirnya..die sendiri kata nak balik..huhuhu..jenuh jugak tu nak pujuk..kata nak beli aiskrim la, mainan la, beli topeng la..mcam2 cara ok..hahahah..
sblm balik tu, ank aku siap ckp "aqil nak salam dulu''..huhu..dengan patung pun nak salam jugak..
mama& papa ajar kalau jumpe org aje salam.patung tak pyah la nak oiii..asal ko bahagia aje la aqil..hehehe

okla..itu saja pasal toy museum..try la pegi..
bye2..



SUKA?? CLICK LIKE OK

No comments:

Post a Comment